Krzysztof Wesołowski Programowanie, elektronika, automatyka – doświadczenia i projekty

12lut/09

Multiplayer Arkanoid – źródła

W związku z wpisem i zakończeniem zbierania projektów od naszego roku prowadzący zezwolił na publikację źródeł programu zaliczeniowego. Są to źródła opublikowanego wcześniej programu, wraz z naniesionymi minimalnymi poprawkami i ulepszeniami.  Mam nadzieję, że przysłużą się jako przykład, pokazujący kilka przydatnych w pisaniu projektów z języka Ada możliwości:

  • Użycia przystosowanych do współbieżności struktur danych wysokiego poziomu (obiekty chronione).
  • Dziennik działania programu w oparciu o plik, wykorzystujący obiekt chroniony.
  • Zastosowanie grafiki trójwymiarowej za pomocą GLUT i Open GL, zarówno do obsługi wyświetlania jak i wejścia.
  • Wielowątkowa struktura programu o stosunkowo jasnym podziale odpowiedzialności pomiędzy zadania.

Poza powyższymi program potrafi symulować bardzo prostego gracza komputerowego i wykorzystuje oświetlenie w celu urozmaicenia grafiki pozbawionej tekstur. Pełniejszy opis jego działania można znaleźć w Multiplayer Arkanoid - sprawozdanie

Program korzysta z oświetlenia, dzięki czemu wygląda w miarę ciekawie bez zastosowania tekstur:

Screen z gry - numer 1

Screen z gry - numer 1

Screen z gry - numer 2

Screen z gry - numer 2

Poniżej link do dwóch wersji programu:

Tagged as: , , , Komentarze
Komentarze (0) Trackbacks (0)

Przepraszam, dodawanie komentarzy zablokowane.

Trackbacks are disabled.